Vid köp av större kvantiteter
kontakta oss för offert ›

a
Så här beställer du

Nyhetsbrev

Villkor

Frakt / Leveranstid>

Betalningsalternativ>

Reklamation>


Mest sålda

Aktuellt

Köpvillkor

 

Priser och betalning

Priser anges exklusive moms. I kundvagnen kan man alltid se det totala priset inklusive frakt och moms.

OBS! En extra expeditions/hanteringskostnad tillkommer om ordersumman understiger min ordervärde (innan frakt) på 150SEK exkl. moms.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. 

Faktureringsvillkor: 15 dagar efter sedvanlig kreditprövning.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.


Ångerrätt

Öppet köp - privatpersoner

För privatpersoner gäller öppet köp i 14 dagar på lagerförda produkter. Om köpet gäller en specialtillverkad vara, "ej lagervara" – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, upphör ångerrätten i och med att varan börjar produceras.

Vid reklamation, felleverans eller byte ska Layout & dekor kontaktas innan varan skickas tillbaka. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och vilken vara det gäller. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Returnerad vara ska vara i obruten förpackning. Du får inte använda varan, men får naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du ågerrätten.

Felproduktion orsakad av oss ersätts med ny produkt eller återbetalas efter godkännande av oss. Vid felleverans eller reklamation av defekt vara står Layout & dekor för frakten.

Bytesrätt - företag

För företag gäller bytesrätt på lagerförda produkter inom 14 dagar. Om köpet gäller en specialtillverkad vara, "ej lagervara" – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, upphör bytesrätten i och med att varan börjar produceras.

Felproduktion orsakad av oss ersätts med ny produkt eller återbetalas efter godkännande av oss. Vid felleverans eller reklamation av defekt vara står Layout & dekor för frakten.

Vid reklamation, felleverans eller byte ska Layout & dekor kontaktas innan varan skickas tillbaka. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå vilken vara det gäller,  skäl för reklamation/byte och vem hos oss du pratat med.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Retunerad vara ska vara i obruten förpackning. Du får inte använda varan, men får naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslös hantering förlorar du bytesrätten.

 

PUL

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Genom att du accepterar våra köpvillkor godkänner du att vi sparar och använder dessa för att fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.


Leveranser

Leveranstider – Företag
Produkter märkta med "Ej lagervara" tillverkas vid beställning och skickas i normala fall från oss inom 10 arbetsdagar från beställningsdatum, om inget annat anges.

Längre leveranstider kan förekomma vid beställning av stora kvantiteter eller under högsäsong och kring helgdagar och semestertider.  

Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse.

Leveranstider – Privatkunder
Produkter märkta med "Ej lagervara" tillverkas vid beställning och skickas i normala fall 10 arbetsdagar från det att förskottsbetalningen har registrerats.

Längre leveranstider kan förekomma vid beställning av stora kvantiteter eller under högsäsong och kring helgdagar och semestertider. 

Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

 Se även:

konsumentköplagen,
distans och hemförsäljningslagen
respektive ALG10.

 

right